Studia badań telefonicznych

nia nachalności, ponieważ ankietowany musi najpierw wyrazić zgodę na rozmowę i odpowiedzenie na kilka pytań. Takie badanie to jeden z kilku rodzajów badań ankietowych, co oznacza, ze odbywają się poprzez zadawanie pytań na okre

Studia badań telefonicznych

Badania telefoniczne

Badania telefoniczne należą do jednych z najbardziej skutecznych badań marketingowych przeprowadzanych na ankietowanych. Co więcej nie pozostawiają wrażenia nachalności, ponieważ ankietowany musi najpierw wyrazić zgodę na rozmowę i odpowiedzenie na kilka pytań.

Takie badanie to jeden z kilku rodzajów badań ankietowych, co oznacza, ze odbywają się poprzez zadawanie pytań na określonej grupie ludzi. Badania zazwyczaj są wykonywane przez studia badań CATI na zlecenie zewnętrznych firm. Po zakończonym procesie przeprowadzania ankiet wyniki są zbierane oraz interpretowane przez zespół specjalistów.


Wykorzystywanie marketingu elektronicznego

Do podstawowych zasad dobrego prowadzenia biznesu należy skuteczne zarabianie na nim sporych pieniędzy oraz umiejętne jego reklamowane. Dlatego wiele firm zatrudnia specjalne osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie marketingu telefonicznego oraz elektronicznego. Pierwszy z wymienionych sposobów marketingu polega na wykonywaniu połączeń wychodzących z firmy do jej potencjalnych lub obecnych klientów.

Poza tym obecnie wykorzystywany jest powszechnie również marketing elektroniczny polegający na wysyłaniu wiadomości reklamowych do właścicieli kont internetowych, którzy są odbiorcami prywatnymi lub przedstawicielami różnych instytucji. Dzięki temu działające na krajowym rynku firmy mogą skutecznie zyskiwać nowych klientów.


Z Wikipedii o CATI

CATI (ang. Computer Assisted Telephone Interview, czyli wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) ? metoda zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku i opinii publicznej.

W badaniach realizowanych metodą CATI wywiad z respondentem jest prowadzony przez telefon, a ankieter odczytuje pytania i notuje uzyskiwane odpowiedzi, korzystając ze specjalnego skryptu komputerowego. Skrypt pozwala na pewne zautomatyzowanie kwestionariusza ? np. poprzez zarządzanie filtrowaniem zadawanych pytań lub losowanie kolejności, w jakiej określone kwestie (np. nazwy marek) będą odczytywane respondentowi.

Respondenci w badaniach CATI są zwykle albo losowani z bazy danych (np. w badaniach satysfakcji klientów), albo dobierani poprzez losowe tworzenie numerów telefonów ? taka metoda nazywa się RDD (ang. Random Digit Dial).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CATI



© 2019 http://fizjoterapia.katowice.pl/