Podróż w nieznane, autokarem

rach.Stare dobre IkarusyFirm produkujących autobusy jest dużo- mi jako pierwsza na przychodzi na myśl stara firma Ikarus. Ich autobusy jeździły po Polskich miastach odkąd pamiętam. Były to jedne z pierwszych autobusów przegubowych

Podróż w nieznane, autokarem Transport regionalny dla przykładu to znakomity sposób na podróż z większymi grupami. Grupy dzieci, sparingi drużyny w innym mieście lub każda konieczność wycieczki. Ogólnie o autokarach.

Stare dobre Ikarusy

Firm produkujących autobusy jest dużo- mi jako pierwsza na przychodzi na myśl stara firma Ikarus. Ich autobusy jeździły po Polskich miastach odkąd pamiętam. Były to jedne z pierwszych autobusów przegubowych u nas w kraju. Siedziba tej firmy mieści się na Węgrzech w Budapeszcie. Produkowali również autobusy lotniskowe, trolejbusy oraz autobusy turystyczne. .Mimo problemów finansowych w trakcie trwania I i II wojny firma przetrwała i do dzisiaj ich autobusy i autokary jeżdżą po świecie. Przedsiębiorstwo dwa razy zmieniało właściciela, dzisiaj należy do Muszertechnika.


Nowe reklamy PKP - pociąg lepszy niż autokar?

Autokarem, czy pociągiem? Dobre pytanie. Ostatnio PKP Intercity wypuściło kilka reklam promujących podróżowanie pociągami. Nauczycielka wybrała właśnie taki środek transportu w ramach zorganizowanej wycieczki, co spowodowało wątpliwości rodziców. Cóż - ewidentnie przedsiębiorstwo próbuje walczyć z rzekomo złą opinią. W drugiej reklamie pada stwierdzenie, że nie wszystkie pociągi należą do PKP Intercity, więc owszem - bywają beznadziejne. W domyśle - te beznadziejne to oczywiście konkurencja. Reklamy są bez wątpienia czytelne, jednak czy zachęcają do skorzystania z podroży pociągiem? Nie sądzę - wykorzystując kiepskie chwyty ciężko będzie zachęcić podróżujących, Póki co - wygrywa Polski Bus.


Poprzednicy autokarów

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus



© 2019 http://fizjoterapia.katowice.pl/